Lion Kroeze

Vrijheid van meningsuiting

 

We willen alles zeggen en we vinden ook dat iedereen dat moet accepteren. Dit lijkt logisch totdat we breder gaan kijken. In een Deense krant worden de spotprenten over de Profeet Mohammed  geplaatst en dit wordt breed uitgemeten in de media. De hele wereld valt erover en de algemene tendens is dat deze spotprenten geplaatst moeten worden. Wat we vergeten is dat de export van Denemarken met 15 % is gedaald, wat direct effect heeft op de Deense economie. Hoe belangrijk is het om de Profeet Mohammed belachelijk te maken met dit als directe consequentie?

Hans Teeuwen en de cartoonist tezamen in het programma Pauw en Witteman als vechters voor het vrije woord. Het jammerlijke is dat de cartoonist niet echt duidelijk kan maken wat zijn reden is om deze cartoons te tekenen. Hij ervaart het als een onbewuste interesse en kan niet uitleggen wat hem motiveert. Het ironische aan dit verhaal is, dat Gregorius Nekschot, met een burqa in beeld moet. Hij beledigt de Islam maar draagt wel een burqa voor zijn veiligheid! Het ergste van alles, ze hebben het zelf niet in de gaten, hoe dom kun je zijn.  Daarmee is Hans Teeuwen een progressieve hypocriet maar staat los van zijn andere kwaliteiten.

En dan Wilders zijn film Fitna helpt niet om de problemen in de Islam op te lossen, dat zouden we als doel moeten hebben. Het heeft een signalerende functie en het wordt tijd dat we gaan handelen. De wettelijke bepalingen in straffen binnen de Islamitsche landen staan haaks op onze normen en waarden. Dat is algemeen bekend en modernisering is een vereiste. Laten we die landen helpen te moderniseren waar we het internationaal recht op kunnen toe passen. Deze landen willen niet veramerikaniseerd worden en laten we dat ook respecteren.


 

Alle Rechte an diesem Beitrag liegen beim Autoren. Der Beitrag wurde auf e-Stories.org vom Autor eingeschickt Lion Kroeze.
Veröffentlicht auf e-Stories.org am 21.10.2009.

 
 

Leserkommentare (0)


Deine Meinung:

Deine Meinung ist uns und den Autoren wichtig! Diese sollte jedoch sachlich sein und nicht die Autoren persönlich beleidigen. Wir behalten uns das Recht vor diese Einträge zu löschen! Dein Kommentar erscheint öffentlich auf der Homepage - Für private Kommentare sende eine Mail an den Autoren!

Navigation

Vorheriger Titel Nächster Titel

Mehr aus der Kategorie "Politik & Gesellschaft" (Kurzgeschichten in niederländischer Sprache)

Weitere Beiträge von Lion Kroeze

Hat Dir dieser Beitrag gefallen?
Dann schau Dir doch mal diese Vorschläge an:


De kracht van de gedachte - Lion Kroeze (Experimentelles)
A Long, Dry Season - William Vaudrain (Leben - Aus dem Leben)